Інструментарій (назва, автор) | Спрямування | Цільова аудиторія | Гриф |
Програма для роботи з внутрішньо переміщеними дітьми «Мій безпечний і щасливий світ», Лисенко І.П. | Організація адресної психологічної допомоги дітям з внутрішньо переміщених сімей в умовах дошкільного закладу | Дошкільники, діти з внутрішньопереміщених родин | Рекомендовано до друку вченою радою ХНПУ ім. Г.С. Сковороди (протокол No 5 від 24.06.2016) та радою Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПН України (протокол N 6 від 07.07.2016) |
Цикл занять з корекції «Я»-концепції особистісних особливостей батьків «Толерантність до інших і до себе». Пелих М.С. | Формування ставлення до себе, що пов’язане з толерантністю до власних дітей; посилення функціональної ролі та почуття власної гідності в системі самооцінки особистості | Батьки внутрішньопереміщених осіб | Рекомендовано до друку вченою радою ХНПУ ім. Г.С. Сковороди (протокол No 5 від 24.06.2016) та радою Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПН України (протокол N 6 від 07.07.2016) |
Цикл розвивальних занять для дітей середнього дошкільного віку з подолання наслідків посттравматичних стресових розладів (ПТСР). Григораш Т.М. | Ознайомлення дітей з почуттям радості; розвиток вміння адекватно виражати емоції | Дошкільники, діти з внутрішньопереміщених родин | Рекомендовано до друку вченою радою ХНПУ ім. Г.С. Сковороди (протокол No 5 від 24.06.2016) та радою Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПН України (протокол N 6 від 07.07.2016) |
Профілактичне заняття з використанням елементів арт-терапії для дітей старшого дошкільного віку. Разводова Т.О. | Гармонізація розвитку особистості через розвиток здатності самовираження і самопізнання | Дошкільники, діти з внутрішньопереміщених родин | Рекомендовано до друку вченою радою ХНПУ ім. Г.С. Сковороди (протокол No 5 від 24.06.2016) та радою Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПН України (протокол N 6 від 07.07.2016) |
Аутогенне тренування як метод профілактики та корекції психоемоційного напруження у дітей дошкільного віку. Лисенко С.М., Кам’янська Н.О. | Опанування емоцій, розвиток волі, уваги, підвищення стійкості і лабільності вищої нервової діяльності | Дошкільники, діти з внутрішньопереміщених родин | Рекомендовано до друку вченою радою ХНПУ ім. Г.С. Сковороди (протокол No 5 від 24.06.2016) та радою Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПН України (протокол N 6 від 07.07.2016) |
Вправи і техніки для трансформації травми на різних етапах її переживання. Мороз Р.А. | Відреагування, стабілізація та накопичення ресурсів | Дошкільники, діти з внутрішньопереміщених родин | Рекомендовано до друку вченою радою ХНПУ ім. Г.С. Сковороди (протокол No 5 від 24.06.2016) та радою Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПН України (протокол N 6 від 07.07.2016) |
Заняття «Обережно – незнайомці!». Дембінська І.В. | Ознайомлення дітей з правилами безпечної поведінки з незнайомцями, чужими людьми вдома і на вулиці;виховання обережності і обачної поведінки | Дошкільники, діти з внутрішньопереміщених родин | Рекомендовано до друку вченою радою ХНПУ ім. Г.С. Сковороди (протокол No 5 від 24.06.2016) та радою Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПН України (протокол N 6 від 07.07.2016) |
Тренінг «Профілактика та подолання синдрому професійного вигорання». Гелюх О.М | Ознайомлення педагогічних працівників з синдромом професійного вигорання як різновидом професійної деформації фахівців, котрі працюють у системі «людина–людина», та його впливом на особистість | Педагоги, що працюють з внутрішньопереміщеними родинами | Рекомендовано до друку вченою радою ХНПУ ім. Г.С. Сковороди (протокол No 5 від 24.06.2016) та радою Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПН України (протокол N 6 від 07.07.2016) |
Блок інтерактивних ігор на згуртованість і співпрацю в ДНЗ. Малєєв Д.В | Розвиток відносин, побудованих на рівноправності або готовності (здатності) конструктивно вирішувати проблеми, пов’язані зі становищем (статусом) у групі | Педагоги, що працюють з внутрішньопереміщеними родинами | Рекомендовано до друку вченою радою ХНПУ ім. Г.С. Сковороди (протокол No 5 від 24.06.2016) та радою Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПН України (протокол N 6 від 07.07.2016) |
Конспект психологічного заняття з дітьми на тему «Діти дошкільного віку в екстремальних ситуаціях. Самодопомога». Тютюнник Г.А. | Навчання дітей управлінню психоемоційним станом у стресових ситуаціях | Дошкільники, діти з внутрішньопереміщених родин | Рекомендовано до друку вченою радою ХНПУ ім. Г.С. Сковороди (протокол No 5 від 24.06.2016) та радою Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПН України (протокол N 6 від 07.07.2016) |
Тренінг для педагогів «Конструктивні шляхи вирішення конфліктних ситуацій». Бойцова Н.А. | Формування вмінь конструктивного вирішення конфліктних ситуацій | Педагоги, що працюють з внутрішньопереміщеними родинами | Рекомендовано до друку вченою радою ХНПУ ім. Г.С. Сковороди (протокол No 5 від 24.06.2016) та радою Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПН України (протокол N 6 від 07.07.2016) |
Заняття для дітей старшого дошкільного віку «Я маленька людина». Бойцова Н.А. | Сприяння правовому вихованню дошкільнят, запобігання випадкам насильства над дитиною, в доступній формі донести до свідомості дітей основні положення Конвенції ООН про права дитини | Дошкільники, діти з внутрішньопереміщених родин | Рекомендовано до друку вченою радою ХНПУ ім. Г.С. Сковороди (протокол No 5 від 24.06.2016) та радою Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПН України (протокол N 6 від 07.07.2016) |
Тренінг «Відновлення внутрішніх ресурсів педагогів та самодопомога в складних життєвих ситуаціях». Поуль В.С. | Відновлення внутрішніх ресурсів, відреагування емоцій, навчання методам самодопомоги | Педагоги, що працюють з внутрішньопереміщеними родинами | Рекомендовано до друку вченою радою ХНПУ ім. Г.С. Сковороди (протокол No 5 від 24.06.2016) та радою Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПН України (протокол N 6 від 07.07.2016) |
Ігри для відновлення психологічного стану дітей і налагодження їхніх відносин з оточенням. Поуль В.С. | Відновлення внутрішніх ресурсів, налагодження комунікації | Дошкільники, діти з внутрішньопереміщених родин | Рекомендовано до друку вченою радою ХНПУ ім. Г.С. Сковороди (протокол No 5 від 24.06.2016) та радою Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПН України (протокол N 6 від 07.07.2016) |
Сценарій інтерактивної бесіди «Знайомтеся - КІКО!» з циклу «Навчіть дитину захищатися» | Програмування поведінки, спрямованої на особисту безпеку дитини та попередження сексуального насильства над дітьми | Дошкільники, діти з внутрішньопереміщених родин | Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах Науково-методичною комісією з проблем виховання дітей та учнівської молоді Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (протокол № 4 від 14.12.2015 р.) |
Сценарій інтерактивної бесіди «Важливе про тіло» з циклу «Навчіть дитину захищатися» | Програмування поведінки, спрямованої на особисту безпеку дитини та попередження сексуального насильства над дітьми | Дошкільники, діти з внутрішньопереміщених родин | Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах Науково-методичною комісією з проблем виховання дітей та учнівської молоді Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (протокол № 4 від 14.12.2015 р.) |
Сценарій інтерактивної бесіди «Хороші секрети – погані секрети!» з циклу «Навчіть дитину захищатися» | Програмування поведінки, спрямованої на особисту безпеку дитини та попередження сексуального насильства над дітьми | Дошкільники, діти з внутрішньопереміщених родин | Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах Науково-методичною комісією з проблем виховання дітей та учнівської молоді Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (протокол № 4 від 14.12.2015 р.) |
Сценарій інтерактивної бесіди «Впевнене НІ» з циклу «Навчіть дитину захищатися» | Програмування поведінки, спрямованої на особисту безпеку дитини та попередження сексуального насильства над дітьми | Дошкільники, діти з внутрішньопереміщених родин | Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах Науково-методичною комісією з проблем виховання дітей та учнівської молоді Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (протокол № 4 від 14.12.2015 р.) |
Сценарій інтерактивної бесіди «Клич на допомогу, коли вона Тобі потрібна!» з циклу «Навчіть дитину захищатися» | Програмування поведінки, спрямованої на особисту безпеку дитини та попередження сексуального насильства над дітьми | Дошкільники, діти з внутрішньопереміщених родин | Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах Науково-методичною комісією з проблем виховання дітей та учнівської молоді Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (протокол № 4 від 14.12.2015 р.) |
Інтерактивна гра «Аукціон правил безпечної поведінки» з циклу «Навчіть дитину захищатись» | Формування життєво необхідних знань, які допоможуть дитині уникнути небезпеки у взаємодії з іншими та попередження сексуального насильства над дітьми | Діти 10 – 13 років | Схвалено Міністерством освіти і науки України (протокол № 1 від 14 лютого 2017 року) Рекомендовано Вченою радою Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка (протокол № 3 від 14 грудня 2016 року) |
Гра-квест «День Х» з циклу «Навчіть дитину захищатись» | Формування життєво необхідних знань, які допоможуть дитині уникнути небезпеки у взаємодії з іншими та попередження сексуального насильства над дітьми | Діти 10 – 13 років | Схвалено Міністерством освіти і науки України (протокол № 1 від 14 лютого 2017 року) Рекомендовано Вченою радою Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка (протокол № 3 від 14 грудня 2016 року) |
Інтерактивне заняття на тему: «Брудний дотик не для мене!» з циклу «Я вмію себе захистити» | Ознайомлення з особливостями безпечної поведінки в інтимному спілкуванні | Підлітки 14-18 років | Схвалено Міністерством освіти і науки України (протокол № 1 від 14 лютого 2017 року) Рекомендовано Вченою радою Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка (протокол № 3 від 14 грудня 2016 року) |
Інтерактивне заняття «Моє тіло – моя цінність!» з циклу «Я вмію себе захистити» | Стимулювання позитивного ставлення до власного тіла | Підлітки 14-18 років | Схвалено Міністерством освіти і науки України (протокол № 1 від 14 лютого 2017 року) Рекомендовано Вченою радою Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка (протокол № 3 від 14 грудня 2016 року) |
Інтерактивне заняття «Непристойний секрет – моя зона ризику!» з циклу «Я вмію себе захистити» | Ознайомлення з особливостями реагування на інтимні таємниці | Підлітки 14-18 років | Схвалено Міністерством освіти і науки України (протокол № 1 від 14 лютого 2017 року) Рекомендовано Вченою радою Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка (протокол № 3 від 14 грудня 2016 року) |
Інтерактивне заняття «Ні означає НІ!» з циклу «Я вмію себе захистити» | Формування уміння говорити “НІ” в інтимному спілкуванні | Підлітки 14-18 років | Схвалено Міністерством освіти і науки України (протокол № 1 від 14 лютого 2017 року) Рекомендовано Вченою радою Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка (протокол № 3 від 14 грудня 2016 року) |
Інтерактивне заняття «Поруш тишу:розкажи - почують!» з циклу «Я вмію себе захистити» | Стимулювання до пошуку та отримання допомоги в небезпечних, ризикованих ситуаціях | Підлітки 14-18 років | Схвалено Міністерством освіти і науки України (протокол № 1 від 14 лютого 2017 року) Рекомендовано Вченою радою Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка (протокол № 3 від 14 грудня 2016 року) |
Програма психокорекції емоційних переживань підлітків, які зазнали травматичного досвіду «Літній інтенсив» | Розвиток емоційно-вольової та поведінкової саморегуляції, емоційне відреагування глибинних переживань, корекція порушень міжособистісних та внутрішньоособистісних відносин та сприяння розвитку емоційної зрілості підлітків. | Підлітки, внутрішньопереселені | Рекомендовано до друку Вченою радою Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи (протокол № 6 від 10.09.2020 р.). |
Тренінг «Особливості організації та здійснення профілактичної роботи в закладах освіти в конфліктний та постконфліктний період» | Сформувати в учасників чітке уявлення про особливості організації та здійснення профілактичної роботи в закладах освіти в конфліктний та постконфліктний період з урахуванням уже наявного у них життєвого досвіду | Педагоги, що працюють з внутрішньопереміщеними родинами | Рекомендовано до друку радою Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПН України (протокол №9 від 02.10.2014) |
Тренінг «Соціально-педагогічна робота з дітьми в період конфлікту: основні правила безпеки та допомога» | Підвищення рівня знань педагогічних працівників з питань безпеки та самодопомоги | Педагоги, що працюють з внутрішньопереміщеними родинами | Рекомендовано до друку радою Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПН України (протокол №9 від 02.10.2014) |
Практичне заняття «Правила безпеки та можливості отримання допомоги в Україні» для учнів 6–11 класів | Підвищити обізнаність учнів про основні ризики порушень прав дитини в період конфлікту,види порушень;куди звертатися по допомогу; правила безпеки в сучасних умовах | Учні 6-11 класів, внутрішньопереселені | Рекомендовано до друку радою Українського науково-методичного центру практичної психології та соціальної роботи НАПН України (Протокол №9 від 02.10.2014 року) |
План-конспект батьківських зборів «Соціальнопедагогічна робота з дітьми в період конфлікту. Допомога внутрішньо переміщеним особам» | Інформування батьків про ознаки стресових розладів у дорослих і дітей, способи підтримки дітей період конфлікту, можливості державних структур, громадські і волонтерські ініціативи з надання гуманітарної, психологічної, правової та соціальної допомоги населенню. | Батьки дітей з внутрішньопереселених родин | Рекомендовано до друку радою Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПН України (протокол №9 від 02.10.2014) |
Корекційно – розвиткова програма формування стійкості до стресу у дітей дошкільного віку та школярів «Безпечний простір» | Підвищення стійкості до переживання наслідків стрес дошкільнятами і школярами після психотравмуючих подій. | Діти, батьки, педагоги | Рекомендовано до друку експертною радою Центру психічного здоров’я і психосоціального супроводу НаУКМА (Протокол від 28.06.2021 № 1) |
Профілактична програма «Діти і війна: навчання технік зцілення» (упорядники: В.Климчук, Н.Москвін, О.Прянічнікова) | Зниження ризику виникнення та корекція розвитку симптомів посттравматичного стресового розладу у дітей, що перенесли психотравмуючі події та навчання навичкам психологічної самодопомоги | Здобувачі освіти 7-17 років та їх батьки | Ухвалено на засіданні науково-методичної Комісії з проблем виховання дітей та учнівської молоді Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (Витяг з протоколу №2 від 29 червня 2016 року) |
Програма виховних заходів з учнями з питань протидії торгівлі людьми «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція» : наук. кер. та ред. І. Д. Звєрєвої та Ж. В. Петрочко. К. | Попередження торгівлі людьми шляхом розвитку соціальної роботи | Учні 7-11 класів | Схвалено Міністерством освіти і науки України до використання у загальноосвітніх навчальних закладах, протокол № 3 від 4 жовтня 2016 р |
Соціально-педагогічна та психологічна робота з дітьми у конфліктний та постконфліктний період :метод. рек. / Н.П. Бочкор, Є.В., Дубровська, О.В. Залеська та ін. – Київ: МЖПЦ «Ла Страда-Україна», 2014. – 84 c. | Для використання у загальноосвітніх навчальних закладах | Учні; батьки; вчителі | Рекомендовано до друку Вченою радою Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПН України (протокол №9 від 13.09.2018 р.) |
Підготовка вчителів до розвитку життєстійкості/ стресостійкості у дітей в освітніх навчальних закладах Навчально - методичний посібник: | Для розвитку життєстійкості/ стресостійкості у дітей, основних проявів стресу в дітей та дорослих, створення безпечного середовища у класі, психологічної підтримки вчителів | Педагоги | Схвалено для використання Інститутом модернізації змісту освіти МОН України (Лист № 21.1/12$Г$301 від 27.06.2017) Ухвалено до друку за рекомендацією Вченої ради НаУКМА (Протокол № 7 від 25.05.2017) |
Досвід надання допомоги дятям і сімям – жертвам військогвого конфлікту. Практичний посібник. Корнієнко І.О., Лісовецька І.М., Луценко Ю.А., Романовська Д.Д. | Надання соціально-педагогічної допомоги дітям і сім’ям, що опинились у складних життєвих обставинах внаслідок військових конфліктів | Учні, педагоги | Рекомендовано до друку Вченою радою Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПН України (протокол № 7 від 19.10.2017 р.) |
Вправа «Нормальні реакції на ненормальні події» (автор: ГнідаТ.Б.) | Підвищення стресостійкості у дітей | Учні 1-4-х класів | Схвалено для використання Інститутом модернізації змісту освіти МОН України (Лист № 21.1/12-Г-300 від 0827.06.2017) Ухвалено до друку за рекомендацією Вченої ради НаУКМА (протокол № 7 від 25 травня 2017 року) |
Корекційно - розвиткова програма “Подолання дитячих страхів та розвиток емоційної стабільності дітей військовослужбовців” | Корекція дитячих страхів та розвиток емоційної стабільності | Здобувачі освіти 3-4 класів | Наказ МОН від 28.04.2020 № 551 “Про результати ІІІ етапу Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів “Нові технології у новій школі” |
Вправа «Вибір приємних справ» (автор: СоловйоваВ.В.) | Підвищення стресостійкості у дітей та підлітків | Учні 5-11-х класів | Схвалено для використання Інститутом модернізації змісту освіти МОН України (Лист № 21.1/12-Г-300 від 0827.06.2017) Ухвалено до друку за рекомендацією Вченої ради НаУКМА (протокол № 7 від 25 травня 2017 року) |
Заняття «Вихід неприємних почуттів» (автори: ГнідаТ.Б., СоловйоваВ.В.) | Відновлення емоційного стану | Педагоги | Схвалено для використання Інститутом модернізації змісту освіти МОН України (Лист № 21.1/12-Г-300 від 0827.06.2017) Ухвалено до друку за рекомендацією Вченої ради НаУКМА (протокол № 7 від 25 травня 2017 року) |
Практичні поради соціальним працівникам, психологам та волонтерам(Упорядники: В.М. Бондаровська, Т.В. Кульбачка, Е.Б. Ламах, Л.І. Козуб) | Допомога людині, яка знаходиться у стані шоку,стресу чи травми | Учні, дорослі | Схвалено Міністерством освіти і науки України до використання у загальноосвітніх навчальних закладах, протокол № 3 від 4 жовтня 2016 р |
Вправа «Перепад напруги» (автори: ГерилоГ.М.,ГнідаТ.Б., КорнієнкоІ.О., ЛуценкоЮ.А.) | Усунення м’язового та емоційного напруження | Всі учасники освітнього процесу | Рекомендовано до друку Вченою радою Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПН України (протокол №9 від 13.09.2018р.) |
Вправа «Глибоке дихання» (автори: ГерилоГ.М.,ГнідаТ.Б., КорнієнкоІ.О., ЛуценкоЮ.А.) | Стабілізація емоційного стану | Всі учасники освітнього процесу | Рекомендовано до друку Вченою радою Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПН України (протокол №9 від 13.09.2018р.) |
Дихальна практика «Ліфт» (автори: ГерилоГ.М.,ГнідаТ.Б., КорнієнкоІ.О., ЛуценкоЮ.А.) | Стабілізація емоційного стану | Всі учасники освітнього процесу | Рекомендовано до друку Вченою радою Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПН України (протокол №9 від 13.09.2018р.) |
Дихальна вправа «Океан» (автори: ГерилоГ.М.,ГнідаТ.Б., КорнієнкоІ.О., ЛуценкоЮ.А.) | Підвищення стресостійкості | Всі учасники освітнього процесу | Рекомендовано до друку Вченою радою Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПН України (протокол №9 від 13.09.2018р.) |
Коментарi